السلام عليكم ،، أنا عندي ١٧ سنه وشهرين وطولي ١٨٠سم ووزني ٥٨ كجم ونحيف جداً
06:04 م السبت 08 أغسطس 2020
السلام عليكم ،، أنا عندي ١٧ سنه وشهرين وطولي ١٨٠سم ووزني ٥٨ كجم ونحيف جداً وباكل ومفيش اي اختلاف وبلعب كوره ساعتين ف الأسبوع وعملت كل التحاليل للجسم ومفيش اي حاجه خالص هل ممكن اجيب البروتين واخده واعتقد بيزود السعرات الحراريه اكتر؟ انا دلوقتي فاضلي شهرين على دخول الجامعه وبقيت فعلاً نفسيتي وحشه ومبعرفش اخرج لدرجة ان انا كنت هقرر مخشش الجامعه السنه دي ياريت تقولي الحل وهلتزم به كاملاً وسألت حد ان انا انزل الجيم بس قالولي هتحس باختلاف بعد سنه شكراً لكم وجزاكم الله خيرا مقيم خارج مصر
وعليكم السلام..
الحمد لله ان مفيش مشاكل صحية.. النحافة احيانا بتكون جينات وراثية وطبيعة الجسم، ومش بننصح بتناول مكملات وبروتين في المرحلة الحالية.
لكن نقدر نزيد بالتدريج عن طريق النظام الغذائي المناسب لاحتياجات جسمنا من العناصر.. هناخد وقت شوية لكن في النهاية هنقدر نوصل للوزن اللي احنا عايزينه ونحافظ عليه وعلى صحتنا.