كيف اقدر انحف بشكل صحي انا انسانه ملوله ماقدر انضبط على نظام معين ولا عندي
02:03 ص الأحد 01 ديسمبر 2019
كيف اقدر انحف بشكل صحي انا انسانه ملوله ماقدر انضبط على نظام معين ولا عندي استطاعه اروح مستشفيات افكر اسوي تكميم بس اخاف من العمليات وسلبياتها وزني ١٠٤ وطولي ١٥٥ عندي حاله نفسيه سيئه بسبب وزني وعدم ثقه هل استخدام حبوب الجلوكوفاج مناسبه للتخسيس او استخدم حبوب زنيكال ايش الافضل فيهم
اولاً مش بننصح بتناول اي أدوية غير تحت إشراف مختص متابع ليكي عن قرب عشان متسببش اي ضرر علي صحتنا ..
بالنسبة لعملية التكميم مش بنلجألها كحل أول .. الأفضل نعمل نظام غذائي صحي متوازن مناسب لجسمك ولحالتك الصحية وبدون حرمان عشان نقدر نستمر عليه ومنملش .. نعرف ناكل ايه ازاي والكميات المسموحة لينا مع ممارسة نشاط رياضي ومع الاستمرار بنوصل للوزن اللي عايزينه وبنقدر نحافظ عليه إن شاء الله.