السلام عليكم انا سيدة في ال ٣٩ من عمري وزني ١٠٨ كيلو وطولي ١٦١ سم حرقي
03:22 ص الجمعة 06 ديسمبر 2019
السلام عليكم انا سيدة في ال ٣٩ من عمري وزني ١٠٨ كيلو وطولي ١٦١ سم حرقي السعرات الحرارية يعتبر جيد ليس لدي مشاكل صحية ، حركتي قليلة اي انني اعمل في البيت وانزل اتسوق مشيا لكن ليس يوميا ما السعرات الحرارية المناسبة لحالتي كي اخسر كيلوغرام أسبوعيا وهل انا انا بحاجة لأدوية تساعدني كي اخسر الوزن؟ شكرًا جزيلا
مش بننصح بتناول ادوية غير تحت إشراف مختص متابع لحالتك عن قرب ، وعشان نعرف السعرات الحرارية المناسبة لحالتك ونحدد انسب نظم يناسبك وتقدري تستمري عليه وتوصلي لهدفك هنحتاج تقييم شامل الاول عشان نقدر نحدده لان مفيش نظام بيناسب كل الحالات.