ماهو اسم افضل مكمل غذائي لزيادة الخصوبة لدى الرجل ؟؟؟؟
11:04 ص الثلاثاء 09 يوليه 2019
الخصوبة عند الرجال تعتمد على عوامل كتير أهمها أولاً تقليل التدخين ولو في تناول أدوية أو المنبهات هنقلل منها، النوم الجيد والتعامل الجيد مع الضغوط.
وبعض الأغذية والمشروبات مثل الحلبة والمكملات والأوميجا 3 والفيتامينات والزنك والمنجنيز والفوليك أسيد مثل L Carnitine ده بيساعد برضه.
وكل الحجات دي هنلاقيها بشكل طبيعي في الأكلات اليومية زي الأسماك والمكسرات والفواكه زي البرتقال، ومنتجات الألبان وأهمها الزبادي وزي التوم والموز والكركم، كل دي حاجات تضاف للأكل بتاعنا بتحسن من جودة الخصوبة عند الرجل، وطبعًا لو في أي مكمل غذائي هنحتاج ناخده لازم يكون تحت إشراف متخصص.