أنا ام عندي ٢٧ سنةً وعندي ثبات وزن عند ٨٥ كيلو مع أني بعمل دايت طلبت
09:58 م الأحد 10 مايو 2020
أنا ام عندي ٢٧ سنةً وعندي ثبات وزن عند ٨٥ كيلو مع أني بعمل دايت طلبت مني الدكتوره عمل تحليلي صوره دم وفيتامين دال نسبة الفيتامين كانت ٩٢ والهيموجلوبين ١٢٥ اقدر اعرف اسرع حل ارفع بيه نسبة الفيتامين لاقيت حقنه اسمها استروجيل ٦٠٠ الف اقدر اعرف جرعتها بالنسبة لي ايه واخدها ا كل اد ايه وهل فعلا نقص الفيتامين فقط هو السبب في ثبات وزني وهل لما اخده جسمي هيخس فعلا
مش بننصح بتناول اي أدوية غير تحت اشراف مختص متابع لحالتك عن قرب عشان متسببش اي ضرر على صحتك من اي نوع.
واسباب ثبات الوزن كتير محتاجين نعمل تقييم كامل لحالتك عشان نحدد السبب بدقة ونقدر نعالجه وبالتدريج هنقدر ننزل في الوزن ان شاء الله.