مرحبا اريد ان استفسر سيادتكم اصبحت اشرب كوب قهوة كل صباح من اجل ان تسد
11:31 م الخميس 28 مايو 2020
مرحبا اريد ان استفسر سيادتكم اصبحت اشرب كوب قهوة كل صباح من اجل ان تسد شهيتي لاني اعاني من وزن زائد قليلا وفعلا تسد شهيتي ولا اشتهي شيئا فقط اكل فاكهة ما فقط اشربالماء كثيرأ سؤالي هل لهذا خطر على صحتي ؟وهل سيساعد هذا في انقاص وزني؟
مش بننصح بتناول قهوة على معدة فاضية لان دة ممكن يسبب التهاب جدار المعدة، ممكن ناخد شيء خفيف قبلها.
ومش لازم ابدا عشان ننزل في الوزن نتبع نظام قاسي ومناكلش بالعكس دة هيأثر على صحتنا بالسلب وهننزل ميه وعضلات.
محتاجين نعمل نظام غذائي متوازن مناسب لاحتياجات واستجابه الجسم ومع الاستمرار هنوصل للوزن اللي عايزينه واحنا بأفضل صحة.