بعد التحية وزني زاد بالرغم من تقليل الاكل ولعب التمارين الرياضية انا كان
05:32 م السبت 27 يونيو 2020
بعد التحية وزني زاد بالرغم من تقليل الاكل ولعب التمارين الرياضية انا كان وزني 1098 كجم وطولي 173 سم فبدأت اقلل في الاكل واحسب السعرات الحرارية اللي محتاجها جسمي وباءا عليها نزلت السعرات الحرارية اللي باكلها ولعب رياضة وبالرغم من ذلك وزني اصبح 1115 كجم ارجو الافادة ماذا افعل
تقليل الوزن مش بيكون عن طريق تقليل الأكل فقط، في بعض الاستراتيجيات اللي لازم نتبعها بالتدريج عشان يستمر نزول الوزن بشكل صحي .. وعشان ننزل بطريقة متوازنة ونحافظ على الوزن اللي هنوصله لازم نعمل تقييم كامل لحالتك ونحدد النظام الأنسب لطبيعة استجابة جسمك. وطبعا براڤو انك قدرت تنزل في الوزن وتحافظ على الرياضة.