السلام وعليكم دكتور انا جمانة اعاني من زيادة بالوزن وسمنه مفرطه وزني
03:42 ص الثلاثاء 14 يوليه 2020
السلام وعليكم دكتور انا جمانة اعاني من زيادة بالوزن وسمنه مفرطه وزني ١٢٠ وطولي ١٥٨ وعمري ١٣ سنه هل تقدر تساعدني وتعطيني حميه غذائية
أهلا بيكي يا جمانة، محتاجين نعمل نظام غذائي مناسب لجسمك وطبيعة استجابته ومرحلتك العمرية عشان ننزل في الوزن بالتدريج وبدون ما يأثر على صحتنا ونمونا.. وعشان نعمل دة محتاجين تقييم كامل لحالتك.
وخلينا ناخد بالنا من ممارسة الرياضة بانتظام وندخل أكل صحي على قدر ما نقدر، ونقلل نشويات بسيطة وسكريات وفاست فود.