السلام عليكم انا عندي 19 سنه وزني 60 كيلو وطولي 163 ممكن وزني يكون صحي
01:58 ص الثلاثاء 25 أغسطس 2020
السلام عليكم انا عندي 19 سنه وزني 60 كيلو وطولي 163 ممكن وزني يكون صحي بس انا مش راضية عنه وباحس اني بتخن كل شوية وانا عايزة اخس ايه الوزن الحد الادني مينفعش اوصل ليه كمان هو ممكن في قد ايه ممكن اخس 10 كيلو واوصل 50
وعليكم السلام
لو الوزن مناسب لطولك وسنك محتاجين نعرف مش مرتاحة فيه ليه، ممكن يكون مش متناسق فنشتغل على الجزء دة.
ولو مش عايزين نزيد أكتر او قررنا ننزل في الوزن فمحتاجين نعمل نظام غذائي متوازن مناسب لاحتياجات جسمك من العناصر الغذائية ويكون مرن ومريح نقدر نستمر عليه. وبالنسبة للوقت اللي هننزل فيه فبيختلف من شخص لاخر حسب طبيعة إستجابة جسمه.