وزني 98 محتاجه اعرف ايه الوزن المثالي مع العلم طولي155 والمفروض اخد وقت
01:49 ص الثلاثاء 25 أغسطس 2020
وزني 98 محتاجه اعرف ايه الوزن المثالي مع العلم طولي155 والمفروض اخد وقت قد ايه
الوزن المثالي هو الوزن اللي بنتمتع معاه بكامل الصحة والرشاقة حتى لو ازيد من الميزان بحاجة بسيطة. لكن احنا فعلا محتاجين نعمل نظام غذائي ورياضي مناسب لحالتنا وجسمنا وننزل في الوزن. وبالنسبة للوقت فبيختلف من شخص لآخر حسب طبيعة استجابة الجسم، والمهم إننا ننزل بصحة وبالتدريج ونقدر نحافظ على الوزن اللي هنوصله بعد كدة إن شاء الله.