السلام عليكم انا وزني 66 وطولي 170 عندي دهون في بطني رخمه فا بعمل رجيم
05:18 م الإثنين 02 مارس 2020
السلام عليكم انا وزني 66 وطولي 170 عندي دهون في بطني رخمه فا بعمل رجيم صيام 24 ساعه من غير اكل مايه بس يوم علي النظام ده واليوم الي بعديه باكل عادي بقالي يومين علي الموضوع ده فا هل كدا دهون البطن هتروح ولا لأ وكنت عايز اعرف يوم الأكل اكل براحتي ولا لازم اكل وكميه معينه؟ واايه الاكل الي ابعد عنه خالص ؟
وعليكم السلام
لا طبعا محتاجين نعمل نظام غذائي ورياضي مناسب لحالتنا ولهدفنا ، تراكم الدهون في جزء معين في الجسم بيدل على لخبطه في الاكل ممكن يكون اكلنا فيه نسبة عالية من السكريات والنشويات البسيطة.