لم يتم العثور على نتائج البحث
السلام عليكم من فضلك دكتور اريد نظام غذائي ف رمضان انا وزني ١٠٧وطولي١٦٩
10:38 م الأحد 10 مايو 2020
السلام عليكم من فضلك دكتور اريد نظام غذائي ف رمضان انا وزني ١٠٧وطولي١٦٩ عندي حساسيه صدر وجيوب أنفيه قبل كده وزني كان ٩٠من حوالي اربع سنين عملت دايت وخسيت وبقيت ٧٠ كان جسمي كويس جدا من فوق قبل ما اخس الفتره دي وكان تخين من تحت قوي وبعد ما عملت الدايت ده بقيت تخينه من فوق وطبعا من تحت زدت جامد مع العلم انه انا ماباكل طبيعي انا معظم الوقت ما باكل احيانا بفضل أسبوع ماباكل ولما باكل يشبع بسرعه جدا وبحس بانتفاخ أرجو الرد سريعا وشكرا
الفكرة مش في عدم الاكل او تقليل الكميات بشكل كبير بالعكس دة يضر جسمنا ، محتاجين ناخد العناصر الغذائية اللي محتاجها جسمنا بدون افراط او تفريط.
وعشان نحدد الكميات والنظام المناسب للجسم محتاجين نعمل تقييم كامل لحالة حضرتك ونصمم النظام الأنسب لحالتك واللي هنستمر عليه ونوصل للوزن اللي عايزينه.