أرجو الرد بسرعة 😔 أنا عمري 18 سنة قمت بعمل رجيم الماء أول مرة في شهر
05:52 م الثلاثاء 08 أكتوبر 2019
أرجو الرد بسرعة 😔 أنا عمري 18 سنة قمت بعمل رجيم الماء أول مرة في شهر مايو السابق، لمدة ٢٢ يوم وأيضًا كررته للمرة الثانية في أواخر شهر أغسطس استمر ١٧ يوم توقفت منه لشعوري بتعب عام وعدم قدرتي على إنجاز أي شيء المشكلة ليست هنا بل أنني أصبحت أصاب بصداع يدوم لفترة طويلة وأيضًا ألم في جميع جسمي يشابه آلام عند التمرين في الجيم، وأيضًا أشعر بضيق في صدري يوقظني ليلًا ورجلي متورمة والأدهى والأمر أن وزني عاد أكثر من الأول😔 ماذا أفعل؟
محتاجين نعرف الأول إن أي دايت بيخلينا مرهقين أو حتى نحس معاه بالجوع هو مش أفضل دايت لينا ومحتاج يتغير أو منكررهوش تاني.
الدايت السليم هو الذي نكون به في كامل الصحة والرشاقة، محتاجين نعمل تقييم كامل لحالتك عشان نقدر نحدد ونصمم النظام الأفضل للجسم ونقدر نستمر عليه ونوصل لهدفنا بسهولة ونحافظ عليه.