لو سمحت يا دكتور أنا عندي بطن "كرش" وكنت عايزة أنزله، أنا أنسة وعندي 22
02:53 م الثلاثاء 19 نوفمبر 2019
لو سمحت يا دكتور أنا عندي بطن "كرش" وكنت عايزة أنزله، أنا أنسة وعندي 22 سنة طولي 161 و ووزني 63 كيلو، أرجو الرد.
زيادة دهون البطن ممكن تكون بسبب ضعف عضلات البطن، لذا نحتاج إلى تقوية عضلات البطن ما يؤثر على حجم وشكل البطن.
ويدل تراكم الدهون في أي منطقة في الجسم على أن النظام الغذائي "أكلنا" ملخبط وفيه نسبة عالية من النشويات البسيطة والسكريات، تحتاجين إلى عمل نظام غذائي صحي متوازن دون إفراط في العناصر الغذائية التي ممكن تسبب زيادة لجسمنا وفي نفس الوقت تساعدنا نحافظ على وزننا بعد ما نوصل للشكل والوزن إللي عايزينه.