بدأت التخسيس من 1/5/2019 وقمت بترك السكر والخبز نهائيًا
12:31 م السبت 28 سبتمبر 2019
السلام عليكم بدأت التخسيس من 1/5/2019 وقمت بترك السكر والخبز نهائيًا وأمارس برياضة المشي يوميًا نزل وزني 15 كجم ولحد الآن مستمرة لكن وزني ثبت ولا أعرف لماذا ثبت الوزن الحالة المرضية كسل الغدة الدرقية.
وعليكم السلام
براڤو عليكي إنك قدرتي تنزلي في الوزن.
ثبات الوزن مرحلة طبيعية في الدايت بتحصل مع معظم الناس إللي بتخس، حلها إننا نعمل بعض التغيرات في استراتيجية الأكل والرياضة بما يتناسب مع المرحلة عشان يرجع الجسم يستجيب مرة تانية ونلاقي النتيجة المرغوبة، وده يحتاج نعمل تقييم كامل لحالتك عشان نحدد التغيير الأنسب إللي هنعمله في النظام الغذائي والرياضي.