لم يتم العثور على نتائج البحث
اعانى من انخفاض مستوى السكر بالدم و ذلك بسبب نشاط البنكرياس و زياده نسبية
02:14 م الأحد 02 يونيو 2019
اعانى من انخفاض مستوى السكر بالدم و ذلك بسبب نشاط البنكرياس و زياده نسبية فى معدل افراز الانسولين ، تحليل انسولين فاطر ٤٧,٧ و صايم ١٣,٤ و تحليل سكر فاطر ٧٢ و صايم ٨٣ و قمت بعمل تحليل منحنى جلوكوز و كانت النتيجة بعد ٣ ساعات٥٠ ، و الدكتور جمال سالم نائب مدير المعهد القومى للسكر هو الذى شخص الحاله و قال لى ان انظم الوجبات على ٧ او ٨ وجبات فى اليوم، السؤال عاوزا نظام غذائى متوازن حتى لا اصاب بالسمنة ، وزنى ٨٠ ك تقريبا و الطول ١٥٤ سمو عملت تحاليل غدةو تحليل كرتيزون و الحمد لله كله طبيعى
النظام الغذائي في حالتك محتاج يكون مصمم بناءً علي حالتك بشكل كامل ، وعشان كدة بننصح تتابع مع دكتور متخصص عشان يقدر يقيم الحاله بشكل مظبوط ويعملك النظام المناسب ليك